Złotówka za 50 groszy.

Analizy spółek z GPW i NewConnect. Blog giełdowy.

Szybki przegląd: TIM, Mediacap

Wybrane wycinki z przeglądu sprawozdań półrocznych TIM, Mediacap — bez analizy liczb i faktycznych ryzyk.

TIM

Po kilku latach notowania straty na sprzedaży (mimo rosnących przychodów), TIM odzyskuje rentowność. Mocno rosną przychody w każdej grupie asortymentowej (w całym półroczu +19% rdr). Bardzo dobry wynik netto jest podbity jednorazowymi zdarzeniami.

Istotnie wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku był wynik na pozostałej działalności operacyjnej, będący rezultatem zysku zrealizowanego na sprzedaży nieruchomości przez spółkę 3LP S.A. oraz kary umownej za niedotrzymanie terminów zakończenia testów operacyjnych, uiszczonej na rzecz 3LP S.A. przez dostawcę automatycznych magazynów shuttle system.

Sprzedana nieruchomość będzie jednak wynajmowana przez spółkę od nowego właściciela, więc de facto jest to taka zwrotna forma finansowania.

Co ciekawe, na 5 października zwołano NWZ, które:

…zdecyduje w sprawie upoważnienia zarządu do dysponowania środkami zgromadzonymi na funduszu dywidendowym w wysokości 57,49 mln zł w celu wypłaty zaliczek na poczet przewidywanej dywidendy.

Ostatnim razem spółka wypłaciła dywidendę w 2013 roku, później było kilka lat z ujemnym wynikiem na sprzedaży (ratowanych pozostałymi przychodami operacyjnymi). Warto przyjrzeć się bliżej, szczególnie, że ostatnio akcje kupowała Ewa Folta (wraz z mężem mają 22,5%). Ujawnienie się Norges Bank z pakietem 5% zapewne jest tylko przeksięgowaniem akcji bezpośrednio na bank po tym, jak wypowiedział on umowę Altusowi. A także ze względu na bardzo dobrą sprzedaż w lipcu (+25,7%) i sierpniu (+9,7). Jeśli TIM utrzyma marże, może być bardzo dobry trzeci kwartał.

Mediacap

Z pozoru śmiertelnie nudna spółka („…to grupa świadcząca usługi z zakresu mediów, marketingu, reklamy online i usług IT oraz badań rynku i opinii publicznej.”), ale rozwija kilka projektów IT (TalentMedia, Opinie, Playstream), z których perełką może okazać się platforma TalentMedia, przeznaczona dla YouTube’ersów. Rośnie bardzo szybko — 5 mln w 2016, 10 mln rok później, a w tym roku być może nawet 15-20 mln przychodów. Niemniej w zeszłym roku miała stratę netto (-600 tys. zł, podczas gdy 2016 na zero). Ale to mogą być koszty szybkiego wzrostu i rozwoju produktu:

TalentMedia zanotowała najwyższy przychód kwartalny w swojej historii — 4,5 mln zł. Na poziomie zasobów spółka zagregowała już 93 kanały na YouTube z bazą 26 milionów subskrybentów i osiągnęła średniomiesięczny watchtime na poziomie ponad 500 minut. W czerwcu uruchomiła TalentTube — aplikacją łączącą reklamodawców z małymi twórcami, w ramach której zrzesza już ponad 1200 dodatkowych twórców i jako pierwsza wprowadza kampanię tego typu w Polsce.

Warto obserwować mimo, że to na razie nieduża część biznesu (roczne przychody Mediacap to 80 mln). W pozostałej, tradycyjnej części biznesu spółki raczej trudno będzie o duże wzrosty.

2 Comments

  1. Marcin

    Cześć, A czy patrzyłeś na Comperię? Sam za dokładnie spółki jeszcze nie znam, ale jakiś czas temu było wezwanie na akcje zrobione przez osoby związane z FIDEA, więc zakładam, że coś fajnego może się tam dziać.

    Reply
    1. 1za50.pl (Post author)

      Nie patrzyłem na szczegóły, ale: strategia to PSD2 oraz ubezpieczenia na bazie ComperiaAgent. W temacie PSD2, jeśli w 2019 zobaczymy w Polsce jakieś duże wdrożenie/wydarzenie, to będę mile zaskoczony. Realny biznes na PSD2 moim zdaniem może się zacząć w 2020 dopiero. Drugi segment — system sprzedaży ubezpieczeń poprzez soft ComperiaAgent — moim zdaniem jest tam biznes. Myślę, że może się coś tam wydarzyć. Ale nie znam szczegółów i wydaje się, że niewiele spółka publikuje w tej materii. Afiliacja, reklamy, etc. to umierający biznes sam w sobie (bez innych usług obok). Moim zdaniem. Na razie, patrząc na sucho, to jest kolejne emisja. Przychody/skala rośnie, fajnie, ale kiedy cash flow z operacji?

      Reply

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij
Tweetnij
Udostępnij