Złotówka za 50 groszy.

Analizy spółek z GPW i NewConnect. Blog giełdowy.

7Fit

Na 7Fit (wcześniej Triceps.pl) zwróciłem uwagę po wzmiance w Parkiecie jednego z zarządzających funduszami, który mówił o niskiej wycenie oraz budowanej przez 7Fit własnej marce suplementów.

7Fit
Spółka z Wrocławia zajmuje się działalnością handlową i usługową w segmencie odżywek i suplementów diety. Oprócz tego, stopniowo rozwija ofertę o odzież i sprzęt fitness, a także opracowania dietetyczne, treningowe, książki, poradniki. Na koniec roku zatrudniała 7 osób (w tym jedna na urlopie wychowawczym), rok wcześniej pokazywała 4 osoby. Spółka utworzyła w UK spółkę zależną 7Nutrition LTD (taka też jest nazwa własnej linii produktowej odżywek), ale ze względu na małą istotność nie sporządza sprawozdania skonsolidowanego. Kanał internetowy stanowi 30% przychodów.

Plany zarządu skupiają się wokół rozwoju sprzedaży marki 7Nutrition:

Finanse
Spółka działa na małych marżach, chociaż z roku na rok widać poprawę.

Ze względu na małe marże i generalnie słaby poziom gotówki w spółce (na koniec roku 14 tys. zł) pojawił się kredyt.

Na razie jednak dodatkowy kapitał obrotowy nie przełożył się na wyniki:

Marka 7Nutrition
To, co mogłoby zmienić obraz spółki to własna marka 7Nutrition (wyższe marże, budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej). Pomysł jest bardzo dobry, jednak pomimo pozyskania kilku zawodników jako ambasadorów marki nie można mówić o wzroście rozpoznawalności tej marki (przynajmniej w internecie). Google Trends pokazuje duże zainteresowanie w momencie debiutu, ale kolejne lata to brak rozwoju wydarzeń. Pomimo obecności odżywek tej marki w sklepach internetowych dużo większej konkurencji.

Konkurencja
Internetowy rynek odżywek i suplementów jest duży. Niestety w internecie 7Fit w zasadzie nie istnieje:

Sklep Odwiedziny w kwietniu wg SimilairWeb
sfd.pl 3300 tys.
kfd.pl 518 tys.
bodypak.pl 429 tys.
muscle-zone.pl 330 tys.
bcaa.pl 131 tys.
suplementy.pl 72 tys.
Triceps.pl 9 tys.

Margines bezpieczeństwa i potencjał
7Fit jest do kupienia za 1,95 mln zł (1,09 zł/akcję) przy C/WK = 1,70. To mniej więcej wartość zapasów w bilansie (1,8 mln zł). Potencjał byłby duży w przypadku chociażby umiarkowanego, widocznego w liczbach sukcesu własnej marki. Jeśli do tego udałoby się rozruszać sprzedaż zagraniczną (w 2016 sprzedaż eksportowa stanowiła 308 tys. zł, nieco ponad 3%), to można by mówić o przełomowym momencie. Przy obecnej wycenie nie ma żadnego marginesu bezpieczeństwa. Spółka jest tak mała i generuje tak małe marże, że losowe wydarzenia mogą zmienić jej pozycję finansową diametralnie. Do tego marka 7Nutrition wydaje się niestety dreptać w miejscu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij
Tweetnij
Udostępnij